Pós-Graduação em Educação Física da UFSC recebe professor Rob Duffield

23/10/2018 10:41

O professor associado Rob Duffield, da University of Technology Sydney, visita o Programa de Pós-Graduação em Educação Física da UFSC, de 22 a 26 de outubro, para ministrar disciplina da área de concentração de Biodinâmica do Desempenho Humano. A participação do docente não se limita apenas à contribuição para a referida disciplina, mas também para aprimorar o processo de internacionalização do programa.

Biography:

Associate Professor Rob Duffield is part of the Sport and Exercise Discipline Group in the Faculty of Health at UTS and a core member of the university’s Health Services and Practice unit. His research focuses on performance and recovery aspects of sports science. In particular, Rob investigates pre- and post-cooling for exercise in the heat, the effects of travel and sleep on recovery, and the efficacy of various recovery techniques.